Igrzyska paralimpijskie w Paryżu będą już piątą imprezą tej rangi, w czasie której Polski Komitet Paralimpijski może liczyć na wsparcie ORLEN-u. Spółka od 2017 roku jest Sponsorem Strategicznym PKPar. Współpracuje także z dwudziestoma indywidualnymi paralimpijczykami – stypendystami w ramach programu „Pełnia Życia” Fundacji ORLEN.
ORLEN razem z Kanałem Sportowym i portalem Gazeta.pl przez najbliższe dwa tygodnie zrealizuje specjalną kampanię informacyjną. Jej głównym celem będzie umożliwienie polskim kibicom śledzenia wyjątkowej rywalizacji paralimpijczyków, dopingowania oraz wspólnego przeżywania sukcesów sportowych.
– Paralimpijczycy to sportowcy, których historie są dla każdego z nas wzorem determinacji i wytrwałości w sportowej aktywności. Dzięki współpracy z Polskim Komitetem Paralimpijskim mamy możliwość wspierania karier wybitnych zawodników i zawodniczek, dzięki temu zawodnicy mogą dobrze przygotować się do najważniejszych imprez sportowych. Bardzo zależy nam, żeby sport, a w szczególności idea ruchu paralimpijskiego pojawiła się w powszechnej świadomości kibiców. W ten sposób zachęcamy do aktywności fizycznej, a dzięki sukcesom paralimpijczyków pokazujemy, jak ważnym aspektem życia jest właśnie sport – mówi Lidia Kołucka, Dyrektor Wykonawcza ds. Sponsoringu.
Współpraca ORLEN-u z Kanałem Sportowym będzie oparta na relacjonowaniu w czasie rzeczywistym występów biało-czerwonych w mediach społecznościowych oraz na kanale YouTube KS, tworzonym przez ponad milionową społeczność. W działania zaangażuje się też Michał Pol, który w Paryżu już po raz piąty wystąpi jako attaché prasowy Polskiej Reprezentacji Paralimpijskiej. Pol raz dziennie będzie też występował w przeznaczonym temu wydarzeniu formacie – Tylko Sport, będącym krótkim łączeniem na żywo prosto ze stolicy Francji.
– To już moje piąte igrzyska paralimpijskie w roli attache prasowego i za każdym razem czuję się zaszczycony. To przywilej móc informować o wyczynach tych wspaniałych sportowców, towarzyszyć im na co dzień w wiosce paralimpijskiej. Często zdarza mi się pomagać im podczas kontroli dopingowej czy ceremonii dekoracji. Są dla mnie inspiracją i chciałbym żeby stali się nią dla wszystkich rodaków – powiedział Michał Pol, attaché prasowy polskiej reprezentacji podczas letnich igrzysk paralimpijskich.
W kampanię zainicjowaną przez ORLEN włączył się też jeden z wiodących portali w Polsce – Gazeta.pl. Oprócz kampanii nastawionych na szeroki zasięg i przybliżających przebieg rywalizacji sportowej oraz sylwetki reprezentantów Polski, działania będą uzupełnione content marketingiem. Czytelnicy portalu będą mogli obejrzeć także specjalne, utrzymane w tonie human story materiały wideo przybliżające, wyjątkowe historie polskich paralimpijczyków.
Do stolicy Francji poleciało 84 reprezentantów i reprezentantek naszego kraju, którzy powalczą o medale w piętnastu dyscyplinach. Przed trzema laty w Tokio biało-czerwoni sięgnęli po 24 krążki, w tym siedem złotych, sześć srebrnych i 11 brązowych.
Rywalizacja w ramach XVII Letnich Igrzysk Paralimpijskich potrwa od 28 sierpnia do 8 września 2024.