UEFA chce zwabić gigantów
Team Marketing współpracowało z UEFA od 1991 roku, negocjując sprzedaż praw do Ligi Mistrzów z poszczególnymi telewizjami. Zakończenie tej współpracy było dla wielu bardzo dużym zdziwieniem, szczególnie, że firma ta była fundamentem budowania wizerunku turnieju i wprowadzenia kolejnych reform. Szybko stało się jasne, że teraz UEFA będzie współpracowała z Relevent Sports. Sport.pl informuje o powodach tego stanu rzeczy.
Już jesienią przyszłego roku ruszy przetarg na Ligę Mistrzów na lata 2027-2030. Wprowadzoną nowinką ma być możliwość składania ofert powiązanych na prawa do transmisji w pięciu najbardziej obleganych rynkach: Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Francji. — Jeśli zatem jakiś nadawca obecny jest na trzech czy pięciu rynkach, będzie mógł przedstawić jedną ofertę dla ich wszystkich. Jeśli suma ofert powiązanych przewyższy indywidualne propozycje złożone przez innych nadawców w tych krajach, operator składający ofertę powiązaną po prostu wygra przetarg – czytamy w Sport.pl.
Dzięki temu giganci cyfrowi, jak YouTube, Aplle TV+, Netflix, czy Amazon Prime Video, będą mieli łatwiej o zakupienie praw telewizyjnych na wielką skalę. Analizuje się, że pomysł ten może być niejako “straszakiem” dla tradycyjnych nadawców, którzy będą musieli teraz mocno rywalizować nie tylko z lokalnymi firmami, ale także gigantami.
Poprzednią edycję Ligi Mistrzów wygrało PSG, które w finale zdemolowało Inter Mediolan 5:0.