Real Madryt najcenniejszą piłkarską marką świata
W tegorocznym zestawieniu firmy doradczej Real Madryt został wyceniony na 1 685 mln euro i wyprzedził ubiegłorocznego triumfatora, czyli Manchester City (1 611 mln euro). Na najniższym stopniu podium znalazła się FC Barcelona – jej markę wyceniono na kwotę 1 542 mln euro.
Z opracowania Brand Finance dowiadujemy się, że na powrót Realu Madryt na szczyt zestawienia wpływ miały głównie rekordowe przychody, osiągane dzięki sukcesom sportowym, ale nie tylko. Co więcej, marka mistrzów Hiszpanii została oceniona wyżej od tak dużych firm, jak Google, Coca-Cola czy Ferrari.
– Powrót Realu Madryt na szczyt rankingu podkreśla prosty wniosek: ten klub jest naprawdę najlepszy w branży. Oprócz wyjątkowego sukcesu na boisku, działalność komercyjna klubu konsekwentnie przynosiła znaczne przychody i wzmacniała globalny wpływ marki – ocenił Hugo Hensley, szef usług sportowych w Brand Finance.
10 najcenniejszych marek klubów piłkarskich na świecie wg Brand Finance
1. Real Madryt – 1 685 mln euro
2. Manchester City – 1 611 mln euro
3. FC Barcelona – 1 542 mln euro
4. Manchester United – 1 398 mln euro
5. Liverpool – 1 380 mln euro
6. Bayern Monachium – 1 236 mln euro
7. PSG – 1 208 mln euro
8. Arsenal – 996 mln euro
9. Tottenham – 868 mln euro
10. Chelsea – 838 mln euro