HomePiłka nożnaPZPN wydał werdykt ws. meczu Raków-Legia. Przybył popełnił błąd

PZPN wydał werdykt ws. meczu Raków-Legia. Przybył popełnił błąd

Źródło: PZPN

Aktualizacja:

Kontrowersyjna decyzja arbitra Jarosława Przybyła w meczu Rakowa Częstochowa z Legią Warszawa przez długi czas była tematem dyskusji. Teraz przedstawiciele PZPN wskazali, że sędzia popełnił w niej błąd.

Przybył

MICHAL GACIARZ / ARENA AKCJI/NEWSPIX.PL

Kontrowersje w meczu Rakowa z Legią

W dziewiątej kolejce PKO BP Ekstraklasy Raków Częstochowa podejmował przed własną publicznością Legię Warszawa. Wynik rozstrzygnął się pod koniec pierwszej połowy – najpierw dla gości trafił Petar Stojanović, a tuż przed zejściem do szatni rezultat na 1:1 ustalił Ivi Lopez.

Hiszpan wykorzystał rzut karny, a sama decyzja o jego przyznaniu wywołała mnóstwo dyskusji. Jarosław Przybył wskazał na jedenasty metr po zagraniu piłki ręką przez Stojanovicia. Wielu twierdziło jednak, że zawodnik Legii został popchnięty przez rywala, a Rakowowi nie należał się rzut karny.

PZPN wskazuje na błędną decyzję

Choć arbiter w Kanale Sportowym wskazywał, że podjął prawidłową decyzję, innego zdania jest Marcin Szulc, p.o. przewodniczącego Kolegium Sędziów PZPN. W komunikacie na portalu Łączy Nas Piłka – „Klip tygodnia” – stwierdził, że decyzja ta była błędna.

Konkludując: interwencję VAR w tej złożonej sytuacji należy uznać za nieuzasadnioną. W tej sytuacji należało grać dalej, czyli decyzja arbitra z boiska o kontynuowaniu gry powinna być utrzymana. Równocześnie należy podkreślić, że gdyby nie było takiego kontaktu fizycznego napastnika z obrońcą, a piłka trafiłaby w tak ułożoną rękę zawodnika Legii, to należałoby to uznać za nieprzepisowy kontakt ręki z piłką – czytamy.

Kategorie:

Przeczytaj więcej

Zobacz więcej ›

Wiadomo, dlaczego Lewandowski nie zagrał w meczu Barcelony
Oni zachwycali na boiskach Ekstraklasy! Oto najlepsza „11” jesieni [ZESTAWIENIE]
Kulisy afery kapitańskiej w kadrze. „Probierz się odwrócił, a tam tylko kurz”
Obie strony są niezadowolone. Do tego odejścia z Górnika Zabrze musi dojść
NIESAMOWITE trafienie „skorpionem” w Bundeslidze! Gol sezonu? [WIDEO]
Kolejny uraz reprezentanta Polski. Ależ pechowiec!
Barcelona znów zwycięska! Zaskakująca decyzja Flicka co do Lewandowskiego
Pomocnik Lechii zakończył wypożyczenie! Wiadomo, kiedy wróci do klubu
Były piłkarz Górnika Zabrze bardzo mocno o „zgodach i kosach” w polskiej piłce
„Nie ma takiego tematu”. Zdementowane informacje na temat obrońcy Arki Gdynia