PZPN zareaguje na błąd sędziego Bartosza Frankowskiego
PZPN wydało specjalny komunikat po meczu Górnika Zabrze z Jagiellonią Białystok. Trójkolorowi wygrali 2:1 w kontrowersyjnych okolicznościach. Z boiska powinien był bowiem wylecieć Josema. Hiszpan sfaulował Dimitrisa Rallisa, gdy ten wychodził na czystą pozycję. Sędzia Bartosz Frankowski nie dopatrzył się jednak nawet przewinienia i nie wyrzucił gracza Górnika.

Przewodniczący Kolegium Sędziów Marcin Szulc w trybie pilnym zwołał więc posiedzenie Prezydium KS PZPN. Na nim zdecydowano o konsekwencjach wobec arbitrów, którzy pracowali w Zabrzu. Jak czytamy w oświadczeniu, “sędziowie, którzy są odpowiedzialni za podjęcie błędnej decyzji, czasowo nie będą uwzględniani w obsadzie w rozgrywkach ligowych oraz pucharowych”. Chodzi więc nie tylko o Frankowskiego, ale pewnie też Piotra Urbana i Michała Obukowicza, którzy obsługiwali wóz VAR. Żaden z nich nie dał sygnału głównemu arbitrowi, żeby raz jeszcze sprawdził kontrowersyjną sytuację i zmienił swą pierwotną decyzję.
Warto dodać, że po zakończeniu spotkania Bartosz Frankowski zrozumiał, że popełnił błąd. Chciał nawet przeprosić piłkarzy Jagiellonii, ale ci nie wpuścili go do szatni. Z arbitrem porozmawiał tylko Taras Romanczuk. Skutek niedzielnego spotkania jest jednak taki, że Jaga straciła fotel lidera właśnie na rzez Górnika. Zabrzanie są na pierwszym miejscu, a drużyna Adriana Siemieńca traci do nich dwa “oczka”. W następnej kolejce gracze Michala Gasparika zmierzą się z Arką Gdynia, a białostoczanie podejmą Raków Częstochowa.










![Lamine Yamal usłyszał to od rywala! Poszła szpileczka [WIDEO]](https://daf17zziboaju.cloudfront.net/wp-content/uploads/2025/10/26190247/Projekt-bez-nazwy-2025-10-26T190230.766-390x260.jpg)