HomePiłka nożnaKarny dla Polski? Nikt nie miał pewności, nawet Ameyaw i Semedo

Karny dla Polski? Nikt nie miał pewności, nawet Ameyaw i Semedo

Aktualizacja:

– Michael Ameyaw z pewnością został trafiony w polu karnym przez Nelsona Semedo, ale rzut karny nie został podyktowany, bo sędziowie nie znaleźli podstaw do stwierdzenia związku przyczynowo-skutkowego między dotknięciem a upadkiem – tak przyczyny braku „jedenastki” dla Polski dla KanalSportowy.pl komentuje Rafał Rostkowski, były sędzia międzynarodowy.

fot. TVP Sport

WIĘCEJ: Karny dla Polski? Mateusz Borek rozmawia z Rafałem Rostkowskim

W 87. minucie doszło do starcia w polu karnym Portugalii. Michael Ameyaw osłaniał piłkę lewą nogą. Po chwili Nelson Semedo próbował wybić piłkę spomiędzy nóg Polaka, ale trafił Polaka w stopę.

– To było raczej trącenie niż kopnięcie, ewentualnie delikatne kopnięcie, ale tak słabe, że z pewnością nie było ani niebezpieczne, ani bolesne, ani nie przewróciło Polaka, który przecież stał na tej nodze całym ciężarem swojego ciała – mówi Rafał Rostkowski. – Tak, trafienie butem w but to jest fakt bezsporny, ale nie każde dotknięcie, nie każde otarcie, a nawet nie każde kopnięcie w rywala może powodować rzut karny. To dotknięcie w praktyce nie powinno mieć wpływu na dalszy przebieg akcji. I nie miało, bo ani sędzia Serdar Gozubuyuk, ani sędziowie wideo, nie znaleźli tu podstaw do podyktowania rzutu karnego.

Czy to oznacza, że decyzja sędziowska była słuszna i po chwili gol samobójczy Jana Bednarka na 1:3 powinien zostać uznany?

– Tego niestety nie wiadomo na sto procent – przyznaje Rostkowski. – Powtórki telewizyjne nie pozwalają stwierdzić jednoznacznie, czy ewentualny kontakt Udem lub kolanem ze strony Semedo z udem lub kolanem Ameyawa był na tyle mocny, że mógł spowodować upadek. Skoro sędziowie nie mogli stwierdzić takiego związku przyczynowo-skutkowego, to nie można było podyktować rzutu karnego.

Zapytany przez Mateusza Borka o uwagi do arbitra meczu Polska – Portugalia, Rafał Rostkowski stwierdził, że gestykulacja Holendra tuż po golu na 1:3 była nieczytelna i wprowadzała zamieszanie.

– Sędzia wykonał takie gesty, jakby chciał anulować gola i obejrzeć powtórki wideo, a po chwili jednak uznał gola, czym podważył swoje wcześniejsze gesty – powiedział Rostkowski.

Kategorie:

Przeczytaj więcej

Zobacz więcej ›

Piotr Zieliński przeszedł do historii! Te liczby mówią same za siebie!
Zamieszanie pod PGE Narodowym! Tłumy nie mogą wejść na stadion! [WIDEO]
Jan Urban przemówił ws. składu! Postawił sprawę jasno
Sensacja w „polskiej grupie”. Znakomite wieści dla naszej kadry! Mamy baraże!
Tego Mateusz Borek słucha przed meczami reprezentacji! Odpowiedź może zaskoczyć!
Jan Urban zdecydował! Oto składy na mecz Polska – Holandia
Ależ bilans Jerzego Brzęczka! Komplet zwycięstw i bramki 17:1!
Oto bohater młodzieżowej kadry! Po kapitalnej akcji porównany do Maradony! [WIDEO]
Pilne wieści z PGE Narodowego. Polscy kibice nie mogą wnieść oprawy!
Polacy idą jak burza! Oto tabela el. do ME U-21 po meczu z Włochami