HomeExtraEkstraklasa zadebiutowała za oceanem. Amerykanie z niej drwią i… się nią zachwycają

Ekstraklasa zadebiutowała za oceanem. Amerykanie z niej drwią i… się nią zachwycają

Źródło: KS

Aktualizacja:

Od kilku tygodni wybrane mecze PKO BP Ekstraklasy i inne materiały poświęcone naszej lidze mogą oglądać odbiorcy… zza oceanu. Jak ją odbierają? Czy komentarze i opinie są raczej prześmiewcze, a może przepełnione ciekawością i wiarą, że mają do czynienia z “rosnącymi” rozgrywkami?

Ekstraklasa

PAWEL PIOTROWSKI/400mm.pl / NEWSPIX.PL

Huczne wejście Ekstraklasy do Ameryki Północnej

Na początek nieco technikaliów. Wejście Ekstraklasy na rynek północnoamerykański jest efektem partnerstwa z nadawcą beIN SPORTS, która będzie obowiązywać na sezony 2025/26 i 2026/27. W ramach umowy, wybrane mecze będą transmitowane na żywo na kanałach płatnej telewizji beIN Sports, w serwisach beIN Connect oraz na kanale FAST nadawcy. Spotkania będą komentowane w języku angielskim.

Na podstawie niewyłącznej licencji beIN Sports uzyska również prawa do transmisji meczów w systemie VOD, prawa dostępu do serwisów informacyjnych oraz do wyświetlania skrótów meczowych. Innymi słowy – północnoamerykańscy widzowie będą mieli dostęp do pełnego spektrum polskiej ligi.

Ekstraklasa słynie z pasjonujących fanów, historycznych rywalizacji i rozwoju talentów piłkarskich na najwyższym poziomie. Dzięki tej nowej umowie, widzowie z Ameryki Północnej będą mieli teraz możliwość zaangażowania się w ligę w sposób nigdy wcześniej niemożliwy – oglądając mecze na żywo, śledząc swoje ulubione kluby i pozostając w kontakcie z rozwijającą się narracją polskiego futbolu. Cieszymy się, że możemy dostarczyć akcję PKO BP Ekstraklasy bezpośrednio do polskiej społeczności w USA! Znana jako jedna z najbardziej konkurencyjnych i nieprzewidywalnych lig piłkarskich w Europie – z dziewięcioma różnymi klubami zdobywającymi tytuł w ostatnich sezonach – Ekstraklasa oferuje fanom prawdziwe widowisko. Z imponującą średnią 2,75 gola na mecz, każde spotkanie obiecuje szybką akcję, niezapomniane momenty i rozrywkę na najwyższym poziomie – zachwalał Antonio Briceno, dyrektor zarządzający beIN SPORTS US.

Prześmiewcze, ale i doceniające recenzje Ekstraklasy

Jak polscy kibice odbierają naszą rodzimą Ekstraklasę – każdy wie. Nie brakuje przaśności, flopów, wpadek i wręcz viralowych sytuacji. Ale trend zaczyna się nieco odwracać – transfery, poczynania polskich klubów w europejskich pucharach i coraz ładniejsza dla oka gra sprawiają, że powoli zmienia się powszechna opinia o Ekstraklasie.

A co o ekspansji naszej ligi sądzą internauci? Sprawdziliśmy przykładowe komentarze na Reddicie, pod postem ogłaszającym współpracę.

– Jest coś dziwnego w Ekstraklasie, przez większość czasu oglądanie jej jest bolesne, ale jakoś nie można przestać. To tak, jakbyś był znudzony nadmiernie profesjonalną piłką nożną w Lidze Mistrzów/Premier League/LaLiga i miał łatwy dostęp do piłki nożnej niższego poziomu, którą znamy z dzieciństwa (oczywiście przesadzam). To samo uczucie zapewniła Liga Konferencji – łatwo jest znaleźć nieznanego underdoga i po prostu cieszyć się jego grą.

– Nienawidzę oglądać większości meczów. Mam wrażenie, że drużyny potrzebują minuty na wykonanie każdego stałego fragmentu gry, co może nie brzmieć źle, ale wydaje mi się, że to wyjątkowo długo i staje się bardzo irytujące po czwartym w ciągu 15 minut. Stałe fragmenty gry nie są nawet dobrze wykonane po tak długim oczekiwaniu.

– Jeśli lubisz się śmiać, polska Ekstraklasa będzie miała własną platformę streamingową, na której będziesz mógł oglądać mecze poza Polską. Wiadomość pojawiła się zaledwie 15 minut temu. Będzie można z niej korzystać za pośrednictwem Smart TV lub Apple.TV. Można również oglądać mecze za pośrednictwem ich strony internetowej ekstraklasa.tv.

Brzmi znajomo? Oczywiście, że tak. W pewnym spektrum sieci wręcz roi się od takich komentarzy, gdzie żartobliwy ton i prześmiewcze opinie mieszają się ze swego rodzaju podziwem lub zaciekawieniem. Co zrozumiałe, północnoamerykańskie media również nie pominęły tematu ekspansji Ekstraklasy na tamtejszy rynek.

Ekstraklasa zalewa amerykańskie media

beIN SPORTS bardzo mocno skupiła się na promocji PKO BP Ekstraklasy wśród swoich odbiorców. Przykład? Główna strona jest zasypana informacjami z naszej ligi, a box z newsami znajduje się tuż pod najważniejszymi informacjami, a nad… informacjami o Lidze Mistrzów.

beIN SPORTS

Na kilka dni przed pierwszą kolejką ligową, w mediach społecznościowych beIN SPORTS pojawiło się kilka wpisów, w których przedstawiono poszczególne polskie kluby. Posty zapowiadały przygotowania do sezonu m.in. Legii Warszawa i Lecha Poznań, natomiast już po starcie sezonu, północnoamerykańscy odbiorcy mogli zobaczyć, jak na polskich stadionach… odpala się race.

Amerykanie, jak to Amerykanie – promują Ekstraklasę z pompą

Co by nie mówić, Amerykanie wyraźnie złapali bakcyla za PKO BP Ekstraklasę. Pół żartem, pół serio można przyznać, że na nasze szczęście dwie pierwsze kolejki tego sezonu nie zawiodły, a mecze całkowicie szczerze dobrze się ogląda i nie brakuje w nich goli. Pod kątem promocji w tak odległym zakątku świata, to znakomita informacja.

Ale jak to Amerykanie mają w zwyczaju, wszystko robią z pompą i pewnego rodzaju przepychem. Przykładem jest choćby materiał promujący pozyskanie praw do transmisji przez beIN Sports.

Kategorie:

Przeczytaj więcej

Zobacz więcej ›

Barcelona zdecydowała ws. ważnego zawodnika. Jest jeden problem!
Paris Saint-Germain rusza na zakupy. Jest porozumienie pomiędzy klubami!
Ci piłkarze mogą zastąpić Zielińskiego w Interze. Padły konkretne nazwiska
Pululu szczerze o relacjach z Siemieńcem. Nie pozostawił złudzeń!
Miał trafić do Pogoni Szczecin, ma ofertę z La Liga. Ten klub chce Witsela!
Zagłębie prowadziło 2:0, a ostatecznie zremisowało! Dublet Nowaka [WIDEO]
Ekstraklasa zadebiutowała za oceanem. Amerykanie z niej drwią i… się nią zachwycają
Gwiazda Realu Madryt może trafić do Premier League. To byłaby sensacja!
Łukasz Piszczek zdecydował! Ten klub poprowadzi w najbliższym sezonie
Kuriozalny gol w Betclic 1. Lidze! Ależ błąd [WIDEO]